16 nov. 2012

Shit vad jag hatar Angry Birds part II

Kommer ni ihåg den där gången då jag skrev om hur mycket jag hatade Angry Birds? Och hur det irriterade mig, att det fanns merchandise öööver allt speciellt när jag var hemma i Finland (nyaste tillägget är väl Angry Birds - kaffe, bitch please?) 

Jag skrev ju även, att jag tyckte att Angry Birds är sjukt tråkigt spel och att jag typ spelade det i kanske 10 minuter och tröttnade direkt och tog bort spelet från mobilen.




Ja. Nå. Jävla Rovio, de vet verkligen hur de skulle få mig och testa spelet igen. De nämligen joinade LucasArts och fixade en Star Wars-version. Och man ba: "ÅÅÅ STAR WARS! Nu är säkert spelet asbra! Yippiieeee! Laddaladdaladda. Nununu!"

Så man laddar ner spelet. Blir lite sådär nostalgisk över att få höra Star Wars introt. Och man förväntar sig värsta grejen liksom. Och så blir det världens antiklimax och man märker att det är precis samma skit som det var innan.




Och så sitter man där och funderar hur fan lyckades Rovio lura mig på detta sätt? Alltså, jag säger inte att jag är världens dummaste människa - jag har faktiskt en gnutta intelligens. Men där försvann den lilla gnuttan av intelligens jag hade, när jag såg orden "Star Wars." Damn you Rovio! You masters of iivöl marketing! Damn. Smart move. 1-0 till er! 

Men jag tar nog bort spelet så här efter en minuts spelande ändå. För shit, vad jag verkligen hatar Angry Birds! Spelet är fortfarande så jävla tråkigt! Fool me once, shame on .. on.. you!

♥ Marianne

2 kommentarer:

  1. Haha, kul att vi lade upp inlägg om just Angry Birds ungefär exakt samtidigt. ^^ Jag var dock inte riktigt lika hatisk som du i min recension.

    Star Wars-versionen skulle jag dock aldrig bry mig om att skaffa eftersom jag inte har några speciella känslor för Star Wars. (Det gör mig till en dålig nörd, jag vet, jag vet...)

    -Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken slump! :D Nja jo alltså, haha.. jag tröttnar snabbt på vissa spel.. :/
      Det är nog inte hela världen om man inte tycker att Star Wars är det absolut bästa som finns i världen - det tycker nog itne jag heller :)

      Radera

We ♥ comments