1 nov. 2012

Veckans Film: Ice Age - Continental Drift

Jag hade egentligen inte tänkt kolla på fjärde Ice Age, då jag tyckte att trean var redan ganska tråkig. Men men, en bakfull dag så råkade det nu bara bli så att jag såg den fjärde också. 




Filmen gav mig inte direkt något nytt. Det är typ samma skämt som innan. Sid är precis lika lat fortfarande. Manny är precis lika annoying som innan. Inte ens Scrat var rolig. Osv osv. Jag tror jag somnade minst 4 gånger under filmen. Kanske för att den var tråkig - kanske för att jag var bakis... Vem vet.

I trean hade vi dinosaurier - liksom what? Makes sense. Och i fyran pirater. Okej? Vad kommer det vara med i femman då? Hippies som klär sig som ballerinas? 

Don't get me wrong. Jag absolut älskar ettan och tvåan. Men liksom. Ge er - måste man verkligen tvinga fram helt onödiga fortsättningar på filmer? Saw har typ hundratusen sequels, Paranormal Activity är uppe i fyra, likasom Ice Age. Madagascar har vad, tre st? Liksom... ARGH! 

Men Ice Age 4 gick ju ändå att se. För vem gillar inte animerade filmer när man är otroligt bakfull. Egentligen fungerar väl precis allting då. Men snälla. Gör inte en femte Ice Age. 

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments