6 juli 2012

Alkemister är vi väl alla?

I dagens samhälle kan alla vara alkemister. Gå in här och ladda ner en helt ok app och påbörja din karriär som alkemist. 


alchemy
Alchemy är ett puzzlespel, som går ut på att addera två stycken element för att få ihop så många element som möjligt. Det lär låta ganska tråkigt om man tänker på det, men till slut märker man att man sitter lätt fast i den och tävlar med sina kompisar om hur många element man har hittat.

Spelet börjar med att du har fyra stycken element att leka med: vatten, jord, luft och eld. Genom att dra ett element till det andra kommer du genom spelet gång hitta element som sand, Batman, dinosaurier, energi och typ över 300 element till. Det gäller att tänka logiskt när man kombinerar element.

Alchemy är inte en ny app, själv spelade jag det som mest förra sommaren när jag åkte himla mycket buss till jobbet. Och jag gav upp spelet efter att jag kom upp till 194 hittade element. Antar att det blev aningen enformat i slutet mot spelet. Men ett tag där hade jag sjukt roligt med appen. Kanske fortsätter jag en vacker dag om jag råkar sitta en längre tid på en buss eller något. 


♥ Marianne


Translation: If you're stuck in a place for a longer time (like a bus or an elevator) you might want to try out Alchemy, which is a decent puzzlegame where you get to be an alchemist. Or then you can just start singing on your favorite song instead. You choose. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments