5 juli 2012

Veckans film: Död snö

Då har jag varit en av de sista personerna som har sett Död snö. En norsk(!) skräck-komedifilm som handlar om zombiesar. Från andra världskriget. Yep, det är sant. 


dödsnö


Den var väl bra på sitt sätt får jag ju erkänna. Det var mycket typiskt vi-har-aldrig-sett-skräckfilmer-och-fattar-inte-att-vi-inte-ska-ut-i-mörkret-och-leta-efter-det-där-mystiska-ljudet och självklart handlar det om ett gäng ungdomar som åker ut på semester mitt ute i ingenstans för att hångla och dricka öl. Det är det här med zombie-delen som gör att man vill se mer av filmen. Jag vill minnas att jag faktiskt skrattade en hel del, mest för att vissa saker var rätt korkat så jag kunde ju inte göra annat. :) 


s_no

Helt värdelös är den inte. Filmen har faktiskt 6,4 på IMDB1 Det är en film du kan se med ostbågar och cola och med någon som har samma typ av humor som du. 



6 kommentarer:

  1. Det var alldeles för lite nazi zombie-action i den om jag inte minns fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var la mer på slutet man fick se lite mer nazi zombies. Filmen är dock lite för mycket med fejkblod o grejer. :P

      Radera
    2. Den var askul! Såg den i Norge när den hade premiär, fast jag var nog ensam om att skratta..

      Radera
  2. jag har inte sett den här.. dock är jag nog inte helt hundra säker om jag kommer ens göra det.. Du var inte iaf sist att se den - jag är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag hade dock hört om att det fanns en norsk skräckfilm - men jag kunde aldrig gissa att det fanns nazi-zombiesar i den haha!

      Radera
    2. Den är totalt värd att se. Vi borde ha ett Zombie-marathon;)

      Radera

We ♥ comments