13 juli 2012

Veckans spel: Paranormal

Jag har provat på ett spel som fortfarande känns... ofärdig. Jag hittade det av en ren slump (okej, jag blev tipsad), laddade ner det (gratis), installerade det och började spela. Jag visste litegrann vad jag skulle göra då jag innan det hade kollat på ett flertal klipp (tack älskade Youtube), men annars fick man inga instruktioner, inga ledtrådar (förutom när man dog...). Jag ringde tipsaren, min bror, och frågade hur satan man pausade spelet "ingen aning" klämmer han fram. "Jag har inte testat spelet ännu". Mitt ansikte blev rätt avlångt samtidigt som jag hörde fotsteg i spelet och helt plötsligt blev det rött och small till och av rädsla satt jag helt plötsligt fast med huvudet i taket IRL.
geeky_paranormal2
Efter att ha tagit mig ner på jorden igen, borstat av dammet från taket och knäckt fingrarna började jag om spelet. Började om och började om och började om. För varje omgång hittade jag någonting nytt jag kunde göra. Sara joinade mig samma kväll och spelade även hon. Det slutade dock med att hon svor mer än jag någonsin har gjort (hrm) OCH det värsta av allt: hon misshandlade mitt redan sargade tangentbord. Jag har det inspelat...
geeky_paranormal1

Jag vet inte vad jag ska säga om spelet egentligen, då jag inte hittar så mycket info om det. Jag vet bara varifrån jag fick länken där jag kunde ladda ner spelet och att jag fick lite tips från YT-klippen som sagt. Personligen kan jag i alla fall säga att jag kommer fortsätta spela det tills jag ger med mig. Jag kan tänka mig att halva spänningen och idén är att man inte SKA veta någonting i förväg, utan bara göra det som tänkas går att göra. Det får jag i så fall hålla med om att det funkar...!


Om du/ni mot all förmodan råkar veta vad jag pratar om och har mer information som ni kanske vill dela med er av: snälla gör det! Mvh desperat TinA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments