27 juli 2012

Shit vad jag hatar Angry Birds.

angryfuckingbirds 
Det första jag märkte när jag kom i land i Helsingfors - eller egentligen direkt jag hoppade (inte bokstavligen alltså) på båten, var massvis med Angry Birds-varor. Angry Birds finns överallt - och det är väl inte så där jätteförvånande, eftersom Angry Birds är nya finska stoltheten (speciellt nu när det inte går så bra för vår tidigare stolthet - Nokia.) 


Det finns allt möjligt från godis och läsk till mjukisdjur och kläder. Det finns även en hel butik som säljer prylar och grejer med de arga fåglarna. Alltså när jag säger att det finns Angry Birds överallt skojar jag inte - de finns verkligen i varenda.jävla.butik.i.stan(landet). Måste man alltid överdriva när det gäller merchandise för något? Seriöst? 
angrybirdscandy

Vilket jag inte egentligen förstår, för jag tycker att Angry Birds är ett oerhört tråkigt spel. Efter att jag spelat det i 10 minuter tröttnade jag och tog bort spelet från mobilen. Jag förstår inte riktigt hur det spelet har kunnat bli så populärt.

Har du spelat Angry Birds? Vad tycker du om spelet i så fall? 


♥ Marianne, who's had it with these motherfucking birds in this motherfucking country.

Translation:
Angry Birds here - Angry Birds here - everywhere is Angry Birds. I had it with these freaking angry birds. What do you think about the new Finnish pride and joy? Have you tried it? 

1 kommentar:

We ♥ comments