2 juli 2012

Shit vad jag hatar Viaplay



Jag (Sara) är en av dom som har Viaplay, eller rättare sagt hade. Skaffade det för 99 kr/månaden, för att jag tänkte "Wow nu kan jag följa serier och samtidigt se på nån film när jag känner för det". Det fanns sport på Viaplay, men det valde jag of course bort. 

Jovisst, jag fick följa någon serie en vecka, sen så uppdaterade inte Viaplay nya avsnitt. Vilket gjorde att jag fick följa någon annan random serie och samma sak händer med varenda serie jag försökte följa. Filmerna var kanske roliga den första månaden, då jag inte sett alla. Sen insåg jag att det inte läggs upp så mycket nya filmer och att de kör med många B-filmer. Exempelvis ett antal skräckfilmer jag försökt titta på, men som jag alltid somnade till.


Okej, jag kan nästan förlåta samtliga fel jag rabblat upp. Men inte att grafiken har skitit sig, att texter saknas på många filmer (vilket inte är roligt om man som jag inte hör sådär 100%-igt). Sedan har vissa filmer inte ens gått att se, trots flertalet försök under flera dagar. Ibland kunde jag inte se någon film eller något avsnitt alls, på grund av klantiga Viaplay. 

Nu har jag äntligen avslutat prenumerationen och är lyckligare än ever. Jag förstår inte ens hur vårt förhållande kunde vara så länge som sex månader. Antar att jag var naiv och dum i huvudet. Nu är ni varnade och behöver med andra ord inte göra om samma misstag som jag. 


Translation: Don't buy a Viaplay-subscription. Not worth a penny or a second of your life. 

♥ Sara


2 kommentarer:

  1. Bra, då vet jag! Tänkte just kolla upp viaplay och kanske skaffa det för att jag nästan blev såld av senaste reklamen. Men serier som inte uppdateras? NO THANKS, bro!

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med. Har ingen tv här så jag har funderat på det där med men nu så - nejnejnej..

    SvaraRadera

We ♥ comments