14 juli 2012

Topp 5: People I’d want beside me in a fight.

Tänk dig följade scenario:

Du är ensam på en krog och sitter vid bardisken och dricker din *insert valfri dryck.* Av någon anledning kommer en jävligt irriterande människa upp till dig och börjar tjafsa med dig. Du blir irriterad av denna människan och tjafsar tillbaka. Alla vet vad detta kommer leda till. Slagsmål. En sådan trasha hela stället krogfight à la Terminator. Du får ta med 5 stycken riktiga eller fiktiva människor att stå vid din sida på slagsmålet. Vem väljer du? Motivera svar. Och kom ihåg, fem stycken - inte fyra och inga reserver!  



Eftersom jag går omkring och grubblar på detta jämt (jag vet, livlig fantasi och inget liv osv) så har jag självklart absolut bästa fight-teamet! 




5. Wolverine. Behövs detta egentligen motiveras? Klor av stål eller nåt? Hallå? Han gör ju typ köttfärs av alla människor som vågar titta snett på honom.




4. Sylar. Ja, Heroes lär vara lite passé nuförtiden. Men Sylar var ändå en ganska grym karaktär. Först och främst kan han sno alla andras superpowers och göra vaad som helst! Till och med köttfärs ni vet. 



3. Batman (självklart.) Nu menar jag nya Batman, ninja-Batman. Plus han har massvis med coola gadgets att göra köttfärs av folk. Fast hans röst kanske skrämmer i väg folk redan, vem vet? Dessutom har han en cool bil, så jag har en get away bil när jag är last 

man woman standing. (Ja jag planerar alltså att dessa superhjältar ska ge sitt liv för mig..) 




2. Blade. Förmodligen för han är hälften människa, hälften vampyr. Och ganska awesome. Och även han duktig på att göra köttfärs. 




1. Darth Vader. Köttfärs. Nivet. Duh. 


Så - vem väljer du? 

8 kommentarer:

  1. Det är inga dåliga personer du har med i ditt gäng... Måste jag genomgå ett test för att få joina er? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå ska du sno mitt gäng? O_o

      Radera
    2. Nej, jag ska utöka ditt gäng! Jag kan slå ner folk med mitt hår. Lägger det framför deras ögon så de inte ser när jag knuffar dom. Eller så snurrar jag runt så att mitt hår piskar dom i ansiktet. :)

      Radera
    3. Alltså du borde ju lätt skaffa dig ett superhjälte-namn.. Man skulle ju kunna göra en serie om dig och ditt hår alltså - det ultimata vapnet :D

      Radera
  2. Bra lista! Med dom på din sida så har du nog en rätt stor chans att klara dig från alla fyllon :D
    Fast du vet om man ska vara petig, så har inte nya batman sådär cool bil :P

    Ska återkomma med min lista när jag har funderat :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå den är asgrym ändå. Men Batman har ju sina gamla bilar kvar hallå? Varför skulle han slänga dom?

      Gör det!

      Radera
    2. Ivan Drago http://www.youtube.com/watch?v=940_EOYRyqU&feature=youtu.be&t=57s

      Behöver nog ingen mer sen

      Radera
    3. alltså den enda som kan (kanske) få vara helt ensam är chuck norris - men man måste ändå ha 4 st till - fast som prydnad då...

      Radera

We ♥ comments