9 juli 2012

100 idéer - pysselnörderi

Har du tråkigt nu när du har semester? Inget att göra? Kommer du inte på något kreativt att göra? Är du lite lost? Inte mer! (Världens roligaste) Katta Kvack tipsade om Keri Smiths hemsida och 100 idéer och pyssel man kan göra. Det kan handla om att plocka upp och samla på saker man hittar på gatan (rör dock ej de där använda kondomerna - ett litet tips från coachen..) eller rita sitt skräp (kanske bäst att ändå inte dyka bland bioavfallet - eller vem vet, du kanske tycker om att gräva bland ruttna frukter och kaffefimp?) eller sen skriva inlägg med kod i din journal.

Genom att googla "100 ideas keri smith" ser du vad andra har gjort.





Hur roligt som helst och så får uppgifterna kreativiteten att flöda! Jag själv kommer i alla fall att göra alla 100 (de sista fem får man själv hitta på.) Jag måste bara först hitta en journal där jag ska göra allting (ja tydligen krävs en sådan för vissa uppgifter.) Jag rev ut några sidor från min kalender och gjorde småsmå lappar med alla idéer på. Sedan blandade jag de små lapparna och gjorde ett litet kuvert till dom (jag hade tråkigt okej) så jag kan ha lapparna i väskan var jag än går - idén är att göra idéerna i helt rändöm ordning. Om du inte orkar pilla med små lappar, kan du ladda ner denna pdf-fil och klippa ut dina egna lappar. 

Dessutom, utifall du nu blev lika entusiastisk som ett barn av denna grejen (typ som jag blev) så skulle du förmodligen älska Keri Smiths böcker. Wreck this journal (som jag har dräglat efter i typ hundra år men ännu inte klickat hem.) handlar om att faktiskt totalförstöra journalen genom att spilla t.ex kaffe på den och riva ut en sida, riva sönder den och klistra in den igen - bara för att hitta den där kreativa sidan i sig själv. Finish this book, däremot handlar, precis som titeln säger, att avsluta boken. En bra grej att ha för oss som drömmer om att (en vacker dag) bli författare eller något liknande. Plus att hon har massa, massa andra böcker för dig som önskar bli lite mer kreativ och så. 

♥ Marianne

Translation: I've started this little project 100 ideas by Keri Smith - and I'm pretty sure, I'll be buying all her books as well. I just need to get rich first. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments