12 okt. 2012

Veckans app: HueBrix

Jag provade på en app i mobilen för ett par dagar sen och fastnade lite för den. Jag flåsar och har uppspärrade ögon när jag gör nånting som är på tid och det är ju såklart denna här. HueBrix

Det är lite av en Snake-känsla, du ska leda rutorna så att de fyller ut hela planen (eller vad man ska kalla det), men det finns bara ett sätt att göra det på. På bilden nedanför ska du alltså "dra ut" den rosa boxen i två rutor, den gröna på fyra rutor. And there you go!


Ju högre level du kommer, ju klurigare blir det. Jag är kvar på den här jäkeln: 
Jag är ingen Einstein och med tiden tickandes, blir jag skitnojig och stänger ner spelet istället. Nu har jag iaf den här bilden att "fuska" med. Tänka ut en väg som får det att verka logiskt och sedan prova det. /smart

Tycker det är rätt underhållande ändå, man får åtminstone känna sig lite klokare när man har klarat av en bana innan man blir nerdragen till jorden igen för att man är dum i huvudet på nästa...

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Off-topic (mest för att jag inte har en häftig telefon och därför inte kan kommentera något relevant på inlägget), men jag ville bara informera om att jag har slängt upp min blogg nu. :) Det är jag och två kompisar som skriver.

    Vi länkar till er, länka gärna till oss (om ni vill).

    http://cirkusintrovert.blogspot.se/

    /Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen guu vad roligt! Ska vi absolut göra! :)))

      Radera

We ♥ comments