24 okt. 2012

Veckans outfit: Halloween

Jag och Marianne är rediga suckers vad gäller halloween och grejer. Vi är dessutom mer såna där som gör våra egna outfits; på så sätt blir vi även unika. Det är rätt bra för då slipper vi the awkward moment när vi är på fest och nån annan jävel ser ut precis som vi...

Jag och Marianne på halloweenfest 2010

Jag var Svarta änkan (som var smått alkoholiserad)




Marianne var Iivöl-Pippi - Ni vet, Pippis elaka tvillingsyster som har tydligen sovit alldeles för lite. 


Jag var Jigsaw puppet 2011. 
Jag är livrädd för att peta saker i mina ögon, så att skaffa röda linser var uteslutet.
Och nej... jag hade ingen trehjuling heller.


Om vi går något år bakåt, så var Marianne lite inspirerad av American McGee's Alice-spelet och var en - som vanligt - skräckversion av Alice i Underlandet. Dock gick hon lite längre än spelet och dödade stackars kaninen (På riktigt alltså, hon tydligen slet ut ögonen på den, sydde ihop dem och hängde stackarn.. (Hon hälsar att hennes dåtida rumskompisar var lite oroliga över hennes psykiska hälsa då. "Lite." ))

Ska ni klä ut er under Halloween? Vad ska ni vara i så fall? 

/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments