11 okt. 2012

Veckans film: Paranormal Activity 2

Nu är det kanske så, att denna veckas film - Paranormal Activity 2 - skulle få en mycket bättre bedömning av Geekredaktionens andra halva, TinA. Men nu är det så att det är jag, Marianne aka skeptiker-deluxe, som sett denna senast.


Dock en liten fotnot (om man nu kan lägga in en fotnot i början av ett inlägg..?) först. Jag gillade faktiskt första Paranormal Activity. För jag blev faktiskt ganska så rädd av den. Den var nästan så gott som superb. Sedan råkade jag se trean innan jag såg tvåan, och den var.. nå, hyfsad. 

Men tvån. Nej. Den var inte bra. Jag väntade hela tiden att något riktigt jävla hemskt skulle hända. Men det kom aldrig. Okej så en dörr small igen.. uuu. Läskigt. Och en sovande unge dras i sängen. Uuu. Nej. Sista minuten i filmen fick jag se om, bara för att verkligen se om det hände något i filmen. Vilket det finally gjorde. Men jag missade ju det nästan. 

För att jag blinkade typ.

Summa summarum? Nä, Paranormal Activity 2 var rätt så värdelös. Nästan så jag inte har något annat att säga än att den var förutsägbar och hade inget nytt att erbjuda. Och nej, den var inte läskig. Men som sagt, mina andra hälft hade säkert sagt något helt annat.

Snart kommer förresten fyran på bio (19 oktober). Hur många är det som väntar på den? Jag kommer dock förmodligen skippa den. Jo, helt säkert. Hoppas denna är den allra sista av denna serien. Seriöst, dags att hitta på något nytt. Detta är lite uttjatat. Och med "lite" menar jag mycket.

♥ Marianne




Translation: I saw Paranormal Activity 2 the other day. I was expecting it to be at least a little scary. But no. It wasn't scary at all. And I missed the only action in the movie (the last minute or so..), because I blinked. No. No. NO..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments