21 juni 2012

Veckans filmtips: Snow white and the huntsman



Snow White and the Huntsman är en version av den ökända Disney-filmen Snövit, fast med en mörkare och häftigare story. Snövit är vacker of course och jag tycker Kristen Stewart gör rollen trovärdig. Något som gör att jag verkligen älskar filmen är att som ni alla (förmodar jag) har sett Snövit och vet vilka tragedier hon drabbas av, men hon är ändå inget offer. Trots att hon borde vara en deprimerad självmordsbenägen varelse så är hon inte det. Hon är ett maskrosbarn som påminner om Jeanne D'arc. 


Huntsman (Chris Hemsworth) är hot *dregel*. I vanliga fall ska man springa när man ser någon med yxa, men jag kan faktiskt göra ett undantag för denna herre. Han vågar ju sig in i den "mörka skogen". 


Den elaka drottningen alias Ravenna (Charlize Theron) är badass. Mjölkbad och lite fågelhjärtan gör dig tydligen yngre, senaste modetipset och du läste det här först;)


Snow White får leka i älvornas värld. Jag blev besviken, varför fick inte jag vara med? 


Snövit utan sina dvärgar är ju inte Snövit. Så är är några av dem;) Eller hur vill man bara ta hem dem? *hundvalpssyndrom*


Oj, det slank visst in en bild på Kristen Stewart som blodtörstig vampyr. Konstigt. Mohaha, nu blir ni som ogillar Twilight rädda, eller hur? Läs böckerna sen kan vi ha en vettig diskussion om det.

Visst ja, vad blir betyget på filmen? Se filmen om du vill veta hur du blir ung för alltid (jag avslöjade inte alla trick). Eller om du gillar älvor, dvärgar och jägare. Kanske även om du har humor och bara vill hamna i en annan värld i cirkus två timmar.


3 kommentarer:

  1. Enda orsaken till varför jag inte sett denna film än är hon Twilight-bruttan. Aldrig någonsin har jag sett värre skådespeleri än hon i Twilight... Eller jo finns väl några, men de har nog varit så förfärliga, så jag blockerat de i mina minnen :D Men förmodligen kommer jag väl se denna snart ändå.. man är ju nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Kristen är en av de hetaste brudarna på jorden. Dregel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så ju! Det är svårt att inte gå över till andra sidan när man ser henne på bioduken *dregel*

      Radera

We ♥ comments