2 juni 2012

Top 5: Tuffaste brudarna.

Idag ska vi snacka lite om tuffa brudar i film eller serier. För vem gillar liksom inte brudar, eller hur? Kriterier för att man ska hamna på min lista är att man har spöat x antal människor/ zombiesar/ vampyrer. Jag tänker inte köra denna "åh starka kvinnoroller blabla"-diskussionen, tycker det är lite yesterday's news och uttjatat. Men alltså, jag tycker ändå att det är rätt så tufft med tuffa kvinnor. Sådana som jag.



5. Sarah Michelle Gellar som Buffy. Hon är inte bara most awesome på att ge stryk till vampyrer, utan hon även sinne för sarkasm. Win win liksom. Och om ni inte har sett Buffy the Vampire Slayer, tycker jag att ni  går och skaffar hela boxen!


4. Kate Beckinsale som Selene i Underworld. Ja kan man gå omkring klädd i en spänd latexdräkt och spöa både vampyrer och varulvar - ja då måste man ju vara med på listan!



3. Uma Thurman som The Bride i Kill Bill. Ni vet den där scenen när hon slaktar alla på restaurangen? Eller när hon slåss med Vernita Green? Eller spöar O-Ren Ishii? Dödlig brud kan man säga!



2. Starbuck i Battlestar Galactica, spelad av Katee Sackhoff. Ni som sett Battlestar Galactica förstår varför hon är med på denna lista. Kanske för att hon är modigare än alla män i filmen, svär som bara den och beter sig hur hon vill. I ett avsnitt hatar man henne för hon är så jävla irriterande, men i det nästa avsnittet älskar man henne för hon är så grym!



1. Milla Jovovich som Alice i Resident Evil-filmerna. Främst för att Milla också  är awesome och för att hon gör smoothies av alla zombies som kommer i hennes väg. Milla är faktiskt rätt så grym som Leelo i The Fifth Element också. No wonder att hon ligger etta. Milla är bäst helt enkelt!


Bubbling under:


Linda Hamilton i Terminator 2 (och hennes killer-biceps)/ Jessica Alba i Dark Angel (genmodifierad killer.. not bad.) / Alla brudarna i Death Proof (stackars Kurt Russell) / Chloë Grace Moretz som Hit Girl i Kick-Ass (en liten snorunge som spöar folk - suveränt!) / Sigourney Weaver som Lt. Ripley i Alien (behöver nog inte förklaras?) / Michelle Rodriguez i typ allt hon gjort (jag skulle bli jävligt rädd om hon kom emot på en mörk gata.) 


Glömde jag någon? Vem är din favorit? 


♥ Marianne


Translation: If they made a movie of my life, some of these women would play me. Because they're almost as cool as I am. 

5 kommentarer:

  1. Ripley borde vara högre på listan. Hon är OG och förtjänar det. Förövrig är Selene en ganska fager kvinna som jag lätt skulle vilja slåss mot

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, du skulle bli en Andy-milkshake efter det :D Ah Ripley kanske borde vara lite högre. Fast då skulle Selene åka neråt.. Fast detta är nu smällen man får ta när man skriver detta klockan 6 på morgonen!

      Radera
  2. Jag tycker Milla är bäst:D Jisses Buffy-serien var mitt liv när jag var yngre, just som du nämnde att hon har sin sarkasm samtidigt som hon slashar något itu.

    SvaraRadera

We ♥ comments