4 juni 2012

Happy Tree Friends

Små söta tecknade gullipluttinuttsnutt-djur som ger ifrån sig ljud som är så sjukt bedårande att man nästan får en tår i ögat. En tår i ögat som blir fler när du kiknar i skratt för att den blåa älgen Lumpy missbedömer sin styrka och lyckas ta död på tre sötnosar i lekparken medan han blundar.
 
Som du redan förstått bör man ha en viss humor för att kunna skratta åt det här - men hey!, det är väl därför du är inne på den här bloggen!? Jag grävde i Mariannes filmhylla och fann Happy Tree friends - Overkill-boxen och lade mina smutsiga fingrar på den och sprang kutryggigt hem skrattandes för att titta på målad blod och saxar i ögon. 




Ibland kan dock en del bli för mycket, även för mig. Trots att det är tecknat, så går det att känna (precis som i skräckfilmer när man skriker åt skådisarna springa eller skita i att öppna dörrfan) att det gör liiiite ont eller att det är jävligt äckligt. Hur kommer man liksom på att en unge tar en hårtrimmer, stoppar in den i munnen och pappan som är ovetandes om detta startar trimmern genom att stoppa in kontakten i väggen och djjjrrrrrr! - så har ungen blivit slaktad på insidan av munnen? Det är ju lite som i Saw-filmerna för att ta ett exempel: vad försiggår i manusförfattarnas huvuden egentligen? Känns ju lagom tryggt om folk får värsta idéerna och skiter fullständigt i "Don't try this at home". Det är tur att jag skriver detta inlägget mitt på ljusa dan, annars hade jag inte vågat möta mina grannar nu... 






/TinA

1 kommentar:

We ♥ comments