12 juni 2012

En goblins dagbok

Tänkte berätta lite om en liten goblin som inte har det lätt här i livet. Åka runt i en bil med tre fetton på en ö som känns större ju krångligare vägarna är. Det blir inte heller lättare för henne när ön... förintas. Och skeppet hon har hoppat på blir nerskjutet av elaka humans!

goblin1

"11/6 2012: Så vad ska en skeppsbruten goblin göra? Ingen bank finns tillgänglig, inga mackapärer man kan göra häftiga maskiner utav, inga fler pool-partyn. Jag och de andra har nu hamnat på en annan ö (tror vi). Många hade hamnat i vattnet, men jag räddade dem såklart. Kanske dags att utforska vad den här ön är för något?"

goblin2

"Jaaa.... Det är väl inte alla som kan skryta om asstora turtles med TIO småttingar. De är åtminstone "okej", de gör ingenting mot mig sålänge jag inte gör något mot dem. Tur det! Hamna i den där käften känns inte så lockande direkt."

goblin3

"Inte för att den här jävla backen gör det heller...!Var har jag egentligen hamnat någonstans? Nån snubbe vid stranden snackade om att det skulle finnas en camping längre upp... Någonting om orcer, som verkar vara schyssta!"

goblin4

"Schyssta orcher my ass!!! That's all I'm sayin'!"


goblin5

"Jag fick värma mig lite vid deras brasa. Deras dumma orc-brasa. Jag sålde lite grejer till nån dude och reparerade de jag hade på mig. Får hoppas på lite sömn innan jag fortsätter äventyret på ön. Det har varit en lång dag...Zzz."

4 kommentarer:

  1. Bästa bloggen jag har hittat på bra länge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina fina ord! :))) Nu blev våra egon förmodligen aningen större.

      Radera
    2. Kul att höra! Kommer ta ett tag innan vi kommer ner till jorden igen. :D

      Radera
    3. Wohoo svävar på moln:D

      Radera

We ♥ comments