18 juni 2012

En goblins dagbok part II

Jag fortsätter med En goblins dagbok. Hon och många fler har blivit av med sitt hemland och sedan blev de beskjutna av humans som uppenbarligen inte hade något vettigare för sig, så ett skepp har de inte heller längre. De sköljdes in på strand på en ö där det finns konstiga saker. Bland annat en hel del grönt och blommor, orcer som är något schyssta och dinosaurier!


goblin6
"Jag har vilat upp mig lite nu efter den hemska backen. Orcerna eldar och grejar hela dagarna. Jag bestämde mig i alla fall för att gå en promenad runt nu när jag ändå är här liksom. Jag träffade på en annan orc, som inte kunde prata. Vi gick mest runt och kollade på coola grejer."

goblin7
"Upptäcker dock mystiska varelser som bara hade ondska i sinnet. Orcen sa som sagt inte mycket, men visade tydligt att vi inte skulle gå och klappa dem. Jag kunde bara instämma."

goblin8
Vi hittade ett par mystiska glasögon. När vi tog på oss dem såg vi SI:7 lönnmördare! Vi bestämde oss för att vara tuffa och dödade 10 stycken av dem. Det var kul. :') "

goblin10
"Jag behöver ju knappast säga att vi klarade oss med andra ord. Nu ska vi vila lite till efter dagens händelser. Orcen har visat med kvistar att jag visst ska vidare imorgon. Spännande!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments